неделя, 1 април 2012 г.

Кюфтета "Криза"

   Понякога се случва и така - имате половинка кайма,а трябва да нахраните повечко хора.И тогава на помощ идват рецептите от старите тефтери,
от време оно ...,но пък кюфтенцата стават наистина чудесни на вкус!

Продукти:
500г кайма(смес)
2 по-едри картофа
3 стръка зелен лук
2 яйца
2-3с.л.галета
чубрица
черен пипер
кимион
сол


   Картофите се сваряват цели,охлаждат се и се обелват.Настъргват се на ренде и се омесват с каймата,яйцата,подправките и наситнения лук.Галетата се добавя постепенно,да стане суха,пластична смес,която лесно се оформя.Оставя се да престои 1 час в хладилник.
  И от тук има два варианта - печене или пържене.Моите са пържени,дори не се налага да ги овалвам в брашно,стават хубави стегнати кюфтенца с интересен вкус и .... доста на брой! :)))

5 коментара:

на гости в моята кухня /Mim's sweet things каза...

интересно предложение
правила съм кюфтета с картофи- "шарени кюфтета",но те са малко по-различни
със сигурност ще пробвам и твоят вариант
хубава вечер

Черпак с мерак каза...

Весе ,бях я забравила тази рецепта благодаря ти ,че ми я припомни много вкусни стават.
Твоите са неустоими оххх..окапах се чак:))))

Мира каза...

Веси ,много вкусни кюфтенца!Благодаря ,че ме подсети!
Твоите изглеждат свежо и апетитно!
Поздрави и хубава нова седмица!

Kokona каза...

Ха, тази рецепта е чудна! Мерси, че я сподели. :)
Аз правя с кайма, брашно, вода и яйца икономични, ама тези ще са къде, къде по-вкусни.
Ще ги пробвам :)

Галя Давидова каза...

Пробвахме ги, много се харесаха. Въобще доста от Вашите рецепти вече съм правила и всичко се харесва на домашните - което е мн.важно за една домакиня. Отново благодаря, въпреки че вече това се изтърка от толкова повтаряне :)