понеделник, 12 ноември 2012 г.

Медена тиква с орехи

   Познатата на всички печена тиква, но приготвена малко по-различно и с по-различен, екзотичен
аромат. Много сладък и вкусен десерт!

Продукти:
1кг тиква
1ч.ч.захар
4-5 карамфилчета
2-3с.л.мед
1/2ч.ч.орехи


   Тиквата се обелва и нарязва на кубчета(2х2).
Поставя се в по-широка тенджера. Засипва се
със захар и се оставя една нощ да престои. На сутринта тиквата си е пуснала сок, добавят се карамфилчетата,
 захлупва се с капак и се поставя на огъня. След като заври, огънят се намалява на минимум и се оставя да поври 10-15мин., в зависимост от сорта тиква, не трябва
да омеква много, за да се запазят парченцата цели.
   Сварената тиква с помощта на решетеста лъжица се прехвърля в тавичка, на един ред и се подсушава в загрята фурна, на 150С за 15-20мин.
   Сиропа, който остава се вари още малко, докато водата му поизври и се посгъсти леко.
 Отдръпва се от огъня и се добавя мед, разбърква се добре.
   Орехите(печени или сурови по желание) се нарязват на едро или се счукват. Тиквените парченца се поливат със сос, поръсват се щедро с орехи и се сервират! Може да се хапва както топло, така и студено!
   Да ви е сладко!


8 коментара:

Черпак с мерак каза...

Обожавам тиква а твоята е неустоима Веси.
То в твоя блог все такива вкусотии се срещат та няма място за чудене просто :)))
Прегръщам те!

tutulina каза...

Весе, чета и преглъщам усилено....
И аз като Зиче обожавам тиква печена, варена, с карамел и орехи....но и твоята задължително ще пробвам. Сигурна съм че моите "лами" ще оценят вкусотийката, предложена от теб.
Желая ти спорна седмица.
Нора

Luchiya каза...

Това звучи божествено! Толкова сладък сироп, аромати..

Соня Шатева - Моето сладко хоби каза...

И аз съм от любителите на тиквата,точно такава никога не съм правила!Благодаря за интересното предложение!Винаги има с какво да ни изненадаш!Поздрави!

Iglika Mishkova каза...

Точно такава тиква не съм приготвяла, непременно ще си запиша рецептата, тъкмо имам още две тикви...Хубава седмица!

tillia каза...

Наистина по различно приготвена печена тиква и изглежда много вкусна!
Благодаря за интересната рецепта!
Поздрави!

Габи каза...

Тиквата е един от най-любимите ми зимни вкусове :) А с този аромат съм сигурна, че е неустоима! Поздрави!

Tania каза...

Изглежда много апетитна!